علامه مجلسی در بحار (ج ٨٣ ص ٣٣٧)، دعایی را، با واسطه، از خط شهید، از امیرالمومنین نقل می‌کند مشتمل بر هفت آیه که هر صبح برای حفظ از هر بدی خوانده می‌شوند. نقل است که آیت الله سید احمد خوانساری اثر خواندن این آیات را در زمان شیوع بیماری وبا در خوانسار، به تجربه دیده است. این آیات به دعای هفت آیه و دعای قل لن یصیبنا نیز معروف است. نقل علامه مجلسی چنین است:

یافتم به خط شیخ محمد بن علی جباعی، رَحْمَةُ اَللَّهِ عَلَيْهِ، که گفت به خط شهید، قَدَّسَ اَللَّهُ رُوحَهُ، چنین یافتم که از مولای ما امیرالمومنین، عَلَيْهِ السَّلاَمُ، روایت شده است که فرمود: هر کس این شش آیه را هر صبح بخواند، خدای تعالی او را از هر بدی کفایت می‌کند، اگر چه خود را به تهلکه (هلاکت) بیندازد. و آن آیات این است:

هفت آیه و دعای پایانی

تجربه آیت الله خوانساری در شیوع وبا

معروف است که از مرحوم آیة الله حاج سیّد احمد خوانساری چنین نقل شده است: در سالهای دورتر، بیماری وبا به ایران و خوانسار آمده بود. به این دلیل، در شهرستان خوانسار و در اکثر خانه‌ها یک نفر یا بیشتر از دنیا رفتند؛ مگر خانه‌هایی که در آنها هر روز این آیات مبارکات را بعد از نماز صبح می‌خواندند که به آنها هیچ صدمه‌ای وارد نشد.

در میان بستگان و فرزندان مرحوم آیت الله خوانساری، این آیات مبارکه به هفت آیه معروف است.

این مرجع بزرگ عالم تشیع، به جهت اهمیت و مجرب بودن این دعای شریف، از مرحوم شیخ احمد زنجانی خطاط درخواست نموده‌ بودند که این آیات را بنویسند، و آن را بین فرزندان و اقارب توزیع کرده بودند.

هفت آیه


0 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

Avatar placeholder

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *